poniedziałek, 10 lipca 2017

[62] Córka Doskonała by Amanda Prowse


Hejka!
Dziś opowiem wam krótko o książce, która porusza do łez. Czytając tę książkę czytelnikowi towarzyszy ogromna dawka emocji. Książka jest naprawdę wyjątkowa i poruszająca. Autorka porusza tutaj takie problemy jak zmuszanie dzieci do spełnienia własnych marzeń.

Jacks ma dosłownie dość, ale co jest zadziwiające ma dość życia. Została "uwięziona" w starym i niewykończonym domu, z dwójką dzieci, które sprawiają jej wiele problemów, do tego dochodzi jej mąż, który pomimo swojej ciężkiej pracy nie zarabia wystarczająco dużo, a żeby dolać oliwy do ognia jest jeszcze jej matka, która ciężko choruje na zaniki pamięci. Nic dziwnego, że nasza główna bohaterka ma dość i co noc wzdycha do swojego byłego ukochanego, gdy leży obok swojego męża. To co rodzi się w głowie głównej bohaterki jest absolutnie normalne, biorąc pod uwagę sytuację, w jakiej się znajduje. Bycie 'doskonałą córką' dręczy już trzy pokolenia w jej rodzinie i niestety, żadnej z nich nie udaje się nią zostać.

Ta powieść to ciepła i rodzinna historia, o tym jak pokonywać codzienne trudności. Książka jest przede wszystkim bardzo prawdziwa. Ma się wrażenie, że słucha się opowieści swojej sąsiadki lub bliskiej nam osoby. Szczerze mówiąc nie spodziewałam się, że ta książka aż tak mi się spodoba. Wiedziałam, że książka przypadnie mi do gustu, bo uwielbiam takie historie, ale nie sądziłam, że poruszy mnie tak bardzo i tak dogłębnie. 

Książka zdecydowanie daje do myślenia i skłania do głębszych refleksji. Autorka pokazała to jak rzeczywistość potrafi być zaskakująca i nieprzewidywalna. Nie ma tutaj podkoloryzowania, autorka ukazuje życie takie jakie jest. Rozdziały składające się z krótkich wspomnień głównej bohaterki, które miały miejsce dziewiętnaście lat wcześniej były bardzo ciekawym dodatkiem do całej tej historii. 

Książka jest naprawdę godna polecenia. Prosty język i uniwersalizm jaki znalazłam w tej powieści sprawiają, że jest to książka dla każdego nie zależnie od wieku czy płci. Całość czyta się płynnie i szybko, a piękne przesłanie, które stoi za tą powieścią mówi, że powinniśmy się skupiać na tym co mamy, a nie gdybać o tym, co innego mogłoby się wydarzyć. Jest to przede wszystkim książka, która jest w stanie nas czegoś nauczyć, a nie pozostawi nam pustki w głowie jak wiele innych obyczajówek. Osobiście książkę gorąco polecam, ponieważ jestem pewna, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu !!!

6 komentarzy:

  1. Nie czytałam tej pozycji, ale mam za sobą inną książkę tej autorki. Bardzo mi się podobała i bardzo wzruszyła.
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po tej książce mam ochotę zapoznać się z innymi książkami tej autorki. Muszę koniecznie sięgnąć po te, które zostały już wydane.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ostatnio przeczytałam wiele takich książek i zaczynam myśleć, że nie pasuje mi już ten gatunek :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś przychodzi taki czas, że dany gatunek zaczyna nas już nudzić. Warto wtedy zrobić sobie od niego przerwę i poczytać np. trochę fantastyki.
      Mam nadzieję, że kiedyś znajdziesz okazję aby tę książkę przeczytać:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ni znam autorki. Książka zapowiada się interesująco, może się skuszę ;).

    Pozdrawiam, a w wolnej chwili zapraszam do siebie zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksiażkę zdecydowanie warto przeczytać ;)
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)