piątek, 7 lipca 2017

[61] Światło, które utraciliśmy by Jill Santopolo


Hejka !
Dziś przedstawię wam moje zdanie na temat książki, przez którą pisanie recenzji stało się dla mnie trudniejsze niż było do tej pory. Postanowiłam też, że nie będę wam opowiadać o tym, co się działo w książce, ponieważ ta historia jest tak cudowna, że musicie się o tym przekonać sami. Zamiast tego opowiem wam o moich odczuciach oraz o tym, co sądzę o stylu pisania autorki. Zaciekawieni ? Zapraszam...

Jill Santopolo na kartach powieści "Światło, które utraciliśmy" opowiedziała cudowną historię dwojga ludzi, która mogłaby się wydarzyć naprawdę. Historia jest iście bajkowa na samym początku, lecz potem główna bohaterka zderza się z szarą rzeczywistością. Niestety musi sobie uświadomić, że nie wszystko w prawdziwym życiu wygląda jak w bajkach. 

Główna bohaterka jest odzwierciedleniem, tak naprawdę, każdej z nas. Podejrzewam, że większość z czytelniczek mogłoby się postawić na jej miejscu. W końcu każda z nas szuka tego jedynego i bajkowego życia u boku ukochanej osoby. Tego właśnie szuka Lucy. Dziewczyna pragnie się zakochać, ale jednocześnie spełniać swoje marzenia i osiągać cele.

Autorka całą tę cudowną historię dopełniła swoim świetnym stylem pisania. Nie był on monotonny, a sposób narracji rzadko spotykany, więc książkę czytało się dwa razy szybciej. Główna bohaterka opowiada swoją historię odnosząc się do swojej pierwszej miłości jaką był Gabe. Jest to sposób narracji, z którym się jeszcze nie spotkałam i muszę przyznać, że bardzo mi się spodobał. Styl pisania autorki wprowadza czytelnika w melancholię, jest on w stanie razem z bohaterami odczuwać rozterki czy najlepsze chwile ich życia. Wydawałoby się, że historia będzie przesiąkała schematami, ale mówiąc szczerze ja ich tutaj nie znalazłam. No może z wyjątkiem tego słynnego "trójkąta miłosnego", ale został on tutaj pokazany na zupełnie innej płaszczyźnie.

Autorka udowadnia tą powieścią, że miłość nigdy nie gaśnie. Zawsze jakieś małe jej iskierki znajdujemy w najgłębszych częściach siebie i to właśnie jest piękne. Osobiście pokochałam  tę historię i muszę przyznać, że coraz pewniej się czuję czytając powieści tak prawdziwe. Mam nadzieję, że jeszcze nie raz spotkam się z tą autorką w jej kolejnych książkach. Osobiście wam tę polecam.

Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Otwartego miałam okazję przeczytać tę historię przed jej premierą za co serdecznie dziękuję. Na skrzydełku książki możecie znaleźć również moją małą polecajkę.



Na moim Instagramie pojawi się też w poniedziałek konkurs, w którym  będziecie mogli wygrać jeden egzemplarz tej wspaniałej historii. Wyczekujcie!

Książkę mogłam przeczytać dzięki uprzejmości Wydawnictwa Otwartego! Dziękuję!

16 komentarzy:

  1. Gratuluję pojawienia się rekomendacji na okładce książki - to wspaniałe wyróżnienie. :) A książka coraz bardziej mnie intryguje, więc na pewno dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Gratuluję tej rekomendacji, to moje małe marzenie, aby kiedyś zostać tak wyróżnioną :)
    Książka wygląda na naprawdę cudowną, bo uwielbiam historie realistyczne i bohaterów, z którymi mogłabym się utożsamić. Na pewno będę miała ją na uwadze :)

    Pozdrawiam cieplutko! Książkowy Zakątek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. To nie do końca moja czytelnicza bajka, ale muszę przyznać, że historia przedstawiona w książce bardzo mnie zainteresowała. Czytałam sporo bardzo pochlebnych recenzji tej książki. Poza tym musze przyznać, że piękna okładka przyciąga wzrok :).

    Pozdrawiam, a w wolnej chwili zapraszam do siebie zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka jest piękna, a to tylko jeden z wielu powodów, które sprawiają, że ta książka jest cudowna .
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Gratuluję rekomendacji :). Co do książki to mam ją w planach. Nie wiem o niej za wiele, ale okładka jest tak przepiękna, że chcę ją na półce. Mam nadzieję, że jak ją przeczytam to również tak bardzo mi się spodoba jak tobie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Książka na pewno Ci się spodoba jeżeli podejdziesz do niej bez większych wymagań.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Gratuluję rekomendacji :) Książka wydaje się idealna dla mnie, bo uwielbiam takie cudowne historie o miłości :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Musisz koniecznie ją przeczytać
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Muszę ją kupić, bo tyle dobrego się nasłuchałam, a okładka wygląda tak pięknie, że chyba nie przeżyję bez własnego egzemplarza. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie nie pozostaje nic innego niż ją kupić ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Gratulacje !!! To super, że mogę kupić książkę z twoim poleceniem na niej. Jutro lecę na wakacje, więc upewnię się, że jeszcze dziś ją kupię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Cieszę się niesamowicie !

      Usuń
  8. Ta książka jest taka wspaniała <3 Gratuluje rekomendacji :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)