środa, 5 lipca 2017

[60] PREMIEROWO: Replika by Lauren Oliver


Hejka !
Dziś opowiem wam trochę o książce, która jest bardzo ciekawa, za równo pod względem wydania jak i pod względem treści. Zapraszam...

Zacznijmy może tę recenzję od tego, że nie przeczytałam zbyt wielu książek Lauren Oliver, ale opis tej powieści sprawił, że miałam ochotę niemal od razu po nią sięgnąć. Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Otwartego miałam okazję przeczytać ją przedpremierowo. Muszę przyznać, że po raz pierwszy spotkałam się z sytuacją, że książka wciągnęła mnie od pierwszej jej strony. Sam koncept wydania powieści z dwóch różnych perspektyw oraz opcja dowolnej kolejności czytania była dla mnie zachęcająca. Nie wiedziałam też do końca czego mam się po tej książce spodziewać. W ten sposób wydanej książki jeszcze nie widziałam i bardzo mi się ten pomysł spodobał. 

Historia opowiedziana na kartach tej powieści jest bardzo ciekawa i może nie nowatorska, ale bardzo (przynajmniej dla mnie) świeża. Nie spotkałam się jeszcze z powieścią o klonach. Książkę czyta się z zapartym tchem. Czytelnik chce wiedzieć więcej i więcej o tej historii, chcemy poznać zakończenie jak najszybciej, aby rozwikłać tajemniczą zagadkę. Pod tym względem książka była naprawdę niesamowita. Przeczytałam ją dosłownie w ciągu dwóch wieczorów i to był z mojej strony mały błąd. Ja boję się absolutnie wszystkiego, dlatego też rzadko czytam kryminały czy powieści si-fi. Książka była poprowadzona tak tajemniczo i kolejne sceny tak zbudowały napięcie, że mówiąc szczerze miałam lekkie problemy z zaśnięciem po jej lekturze. 

Jeżeli chodzi o główną bohaterkę to została ona tak wykreowana, aby wiele osób mogło się z nią utożsamić, co jest genialnym zabiegiem. Widać, że w tym przypadku nie została ona sztucznie wykreowana, ale autorka przemyślała każdy aspekt jej osobowości. Na początku wydaje się czytelnikowi, że jest to kolejna szara myszka, która ma zbawić świat. I szczerze powiedziawszy na początku jej nie znosiłam, ale im akcja nabierała tempa tak jej osobowość się zmieniała i wreszcie mogłam poznać jej prawdziwą naturę. Muszę przyznać, że jedyne co mnie rozczarowało to zakończenie. Pozostawiło we mnie ogromny niedosyt i mam nadzieję, że powstanie kolejny tom tej powieści,ponieważ ta historia nie może się tak skończyć. Musimy wiedzieć co wydarzy się dalej. MUSIMY!!!

Podsumowując, jeżeli lubicie dobrze wykreowanych bohaterów, akcję trzymającą w napięciu oraz świetny styl pisania autorki to serdecznie polecam wam 'Replikę'. Jestem pewna, że się nie zawiedziecie. 


Książkę mogłam przeczytać dzięki uprzejmości Wydawnictwa Otwartego! Dziękuję!

16 komentarzy:

  1. Muszę w końcu poznać twórczość tej autorki, bo widzę, że warto! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi sie podobały poprzednie książki autorki. Już sie nie mogę doczekać aż sięgnę po ta;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam przed sobą jeszcze całą serię 'Delirium' i już nie mogę się doczekać jej czytania.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. O i czuję, że bardzo dorbze odebrałabym tę ksiązkę. Odpowiada moim gustom. Podoba mi się recenzja, którą napisałas.

    pozdrawiam

    galeriakultury.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Rzadko sięgam po sci-fi, ostatnio czytałam "Diabolikę", więc póki co nie sięgnę, choć zapowiada się interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja 'Diabolikę' mam jeszcze przed sobą, ale z chęcią po nią sięgnę.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Skuszę się na tę książkę. Nie jestem fanką fantastyki, ale fabuła Repliki wydaje mi się nader ciekawa. Okładka zdecydowanie przyciąga wzrok.

    Pozdrawiam, a w wolnej chwili zapraszam do siebie zakladkadoksiazekpl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią zajrzę na twojego bloga :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Nie przepadam za literaturą fantastyczną, ale chyba się skuszę na tę książkę i ją przeczytam. Bardzo mnie zaciekawiła Twoja recenzja.
    Gorąco pozdrawiam i zapraszam: https://zaakreconazaaczytana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po książkę warto sięgnąć ;) Dziękuję za miłe słowa. Z chęcią zajrzę też na twojego bloga :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Ta książka brzmi świetnie! Będę musiała jak najszybciej ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i mi się podobało :D Również wyczekuję drugiego tomu :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po prostu chcę, żeby on już był na mojej półce ;)
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)