poniedziałek, 5 czerwca 2017

[57] Jak Powietrze by Agata Czykierda-Grabowska


Hejka,
dziś przychodzę do was z czymś czego na tym blogu nie było, aż wstyd przyznać, od Października zeszłego roku. Jest to recenzja, a żeby było jeszcze bardziej dobijająco dla mnie jest to recenzja książki. którą przeczytałam pod koniec zeszłego roku. Zobaczmy więc czy nie wyszłam z wprawy z pisaniem recenzji. Nie przedłużając zapraszam...

Okładka głosi, że jest to pierwsze polskie new adult. Nie wiem, czy to prawda, ale nie jest to dla mnie ważne. Najważniejsze dla mnie jest to, że książka mi się podobała.  Autorka zrobiła kawał dobrej roboty. Mam wrażenie, że nasza polska literatura jest coraz lepsza i ta książka jest tego dowodem. Śmiało mogłaby konkurować z innymi powieściami tego typu. Książka jest nieskomplikowana, prosta i przyjemna. Owszem zawiera w sobie oklepany schemat, ale w ogóle mi on nie przeszkadzał, ponieważ styl pisania autorki mnie oczarował. Wydawałoby się, że ta książka jest banalna, oklepana, ale osobiście przeczytałam ją od deski do deski. Ze zniecierpliwieniem czekałam na kolejne wydarzenia, byłam ciekawa tego co się wydarzy. Cały czas pragnęłam więcej, i więcej, a po zakończeniu powieści marzyłam o innej książce tej autorki. Teraz już mam co czytać, ponieważ została wydana powieść "Wszystkie Twoje Marzenia".

Książka jak najbardziej spełniła moje oczekiwania. Nie były one zbytnio wygórowane, ponieważ gdy czytałam tę powieść potrzebowałam czegoś lekkiego i przyjemnego. Spodziewałam się po polskiej autorce naprawdę niewiele, a okazało się, że dostałam coś niezwykłego. Prosty język i rzeczywiste ukazanie Warszawy oraz warunków panujących w jej dzielnicach to coś co przyciąga czytelnika. Powieść dzięki temu wydaje się realistyczna i wiarygodna. Autorka przedstawia nam dwójkę głównych bohaterów, którzy nie mieli w życiu lekko, ale na sam koniec uświadamiamy sobie, że mogłaby to być nasza historia. To sprawia, że książka jest bardzo życiowa i wielu ludzi mogłoby się utożsamiać z bohaterami. Książka została bardzo dobrze skonstruowana, czytało się ją zupełnie tak samo jak książki Colleen Hoover czy innych zagranicznych autorek. Od powieści trudno się oderwać i ciężko jej nie pokochać. 

Bohaterowie idealnie się uzupełniają. On zamknięty w sobie, prosty chłopak, który opiekuje się młodszym rodzeństwem. Ona niemal bez wad, otwarta oraz chętna do pomocy. Pochodzą z dwóch różnych środowisk społecznych, a jednak tak bardzo do siebie pasują. Rodzeństwo Dominika rozczula chyba każdego. Są bardzo dobrze wychowani i oddani bratu. Nie da się ich nie pokochać.

Podsumowując ja tę książkę bardzo polecam jeżeli jakimś cudem jeszcze jej nie przeczytaliście. Jeżeli szukacie czegoś lekkiego oraz niewymagającego to to jest książka dla was. 

*Klikając w powyższy obrazek przeniesiesz się do podstrony, gdzie znajdziesz wszystkie wyzwania, w których bierze udział ta książka*


14 komentarzy:

  1. Słyszałam o książce wiele negatywnych słów, dlatego bardzo zaskoczyła mnie Twoja opinia! Jestem zaintrygowana i chyba musze sama sięgnąć po tą książkę 😊

    http://zofiawkrainieksiazek.blogspot.gr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem trzeba mieć otwarty umysł czytając tę książkę. Wtedy można naprawdę się przekonać jaka jest.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Książki jeszcze nie czytałam, ale mam nadzieję szybko się za nią zabrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będzie to coś co ci się spodoba.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Nie moje czytelnicze klimaty ;)

    Pozdrawiam
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swój wyrobiony gust ;) Choć ja osobiście lubię eksperymentować, dlatego staram się czytać nawet książki, które nie mieszczą się w moim komfortowym okręgu czytelniczym.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Już mam ją na liście ale chyba ją niedługo przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ochotę na poznanie twórczości tej autorki, więc "Jak powietrze" znajduje się na mojej liście książek do przeczytania. A Tobie życzę dużo samozaparcia do częstszego pisania opinii! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Na pewno twoje życzenia się przydają ;) Mam nadzieję, że i tobie się książka spodoba.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Jak mnie ta książka ciekawi :D Muszę ją w końcu kupić i przeczytać! :D

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam zamiar przeczytać tę książkę jakoś przy okazji jej premiery, ale masa negatywnych opinii skutecznie mnie od tego odwiodła. Mimo twojej pozytywnej recenzji nie bardzo mam ochotę sięgać po tę powieść ;)

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że nie wszystko dla wszystkich się sprawdzi i jeżeli się czuje, że to nie to wtedy nie warto sięgać po powieść. Mimo wszystko może kiedyś się zdecydujesz.
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)