poniedziałek, 22 sierpnia 2016

[49] Ostatnia Spowiedź: Tom 2 by Nina Reichter


Świat Ally Hanningan wali się w posadach, gdy miłość jej życia – rockman Bradin Rothfeld zostaje postrzelony i pada na scenę. Ally jest uczestniczką tamtych zdarzeń. Bezsilność i wspomnienia tamtych chwil na zawsze pozostaną jej najgorszym koszmarem. Bradin jest w ciężkim stanie. Co więcej, może pożegnać się ze światem sądząc, że dwie najbliższe mu osoby zrobiły mu świństwo. Tylko czy Ally i Tom rzeczywiście są niewinni? Rozpoczyna się walka o życie rannego Bradina, a jego bliscy, odliczając feralne godziny, będą musieli zmierzyć się z grzechami, które być może nigdy nie zostaną odpuszczone. Tom poprzysięga sobie, że już nie zbliży się do Ally. Tylko czy facet, który dotychczas żył bez zasad dotrzyma obietnicy?
lubimyczytac.pl


Wszyscy znają to uczucie, gdy czytając trylogię drugi tom jest tym najgorszym. W przypadku tej trylogii jest dokładnie tak samo...

Zaczynając jednak od czegoś, co jest zdecydowanym plusem tej książki, czyli fakt, że akcja rozpoczyna się dokładnie w tym samym momencie, gdzie autorka zakończyła pierwszy tom. Zazwyczaj jest tak, że między pierwszym,a drugim tomem jest kilka godzin lub kilka dni różnicy, co jest moim zadaniem złym zabiegiem, ponieważ większość czytelników chciałby wiedzieć, co działo się między tymi wydarzeniami. Tutaj autorka na szczęście postanowiła nam o tym opowiedzieć.

Czytając tę trylogię miałam cały czas z tyłu głowy myśl, że to jest fanfiction. W pierwszym tomie było to ledwo zauważalne, ale tutaj już niestety zaczęło mi to odrobinkę przeszkadzać. Jest to spowodowane zapewne tym, że czytam naprawdę dużo fanfiction i ciężko mi jest spojrzeć na tę historię jak na powieść. Książka absolutnie nie jest zła, ale podobała mi się zdecydowanie mniej niż pierwszy tom. Akcja jakby zwolniła i pojawiło się tyle wątków, że ciężko było za wszystkim nadążyć. 

Jeżeli chodzi o głównych bohaterów...
Ally w tym tomie tak niemiłosiernie mnie denerwowała, że to jest aż nie do pomyślenia. "Zrobię to, albo jednak nie, ale w sumie..." Ughhh....Dziewczyno!!! Zastanów się porządnie zanim coś zrobisz. Jeżeli chodzi o Bradina to moje odczucia względem niego się nie zmieniły, chociaż na niektóre podejmowane przez niego decyzje robiłam wielkie oczy ze zdziwienia. 

Książkę czytało się naprawdę szybko, co jest jej kolejnym plusem, ale wciąż uważam, że ten tom jest najgorszym ze wszystkich trzech. Nie jestem w stanie do końca powiedzieć dlaczego, ale mam po prostu takie odczucie po przeczytaniu tych powieści. Mimo wszystko polecam ten tom, ponieważ jest on niezbędny, aby poznać dalsze losy Ally i Bradina, ale ostrzegam, że nie jest to fabuła pierwszej części, która zawładnęła moim serduszkiem.

*Klikając w powyższy obrazek przeniesiesz się do podstrony, gdzie znajdziesz wszystkie wyzwania, w których bierze udział ta książka*


Książkę mogłam przeczytać dzięki uprzejmości Wydawnictwa Novae Res! Dziękuję!

8 komentarzy:

  1. Fanfiction to życie!!! Muszę wreszcie sięgnąć po tę trylogię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj kochana...
      Musisz to za mało powiedziane!!! o ile dobrze cię znam, to książka spodoba ci się tak bardzo, że przeczytasz trylogię w tydzień. Haha...
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Potwierdza się teza, że zbyt duża ilość otwartych wątków wcale nie jest korzystna dla powieści ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Zauważyłam, że coraz więcej książek takich jest.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Od długiego czasu szukam tomu pierwszego, który podobno jest świetny.. Mam nadzieję, że historia przypadnie mi do gustu i dołączę do grona wielbicielek.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam taką nadzieję. Życzę ci, abyś szybko znalazła ten pierwszy tom.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ja zwykle spotykam się z tym, że to ostatni tom jest dość kiepski :) A szkoda, bo ta seria wydawała mi się ciekawa

    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria jest bardzo fajna. Tylko ten drugi tom jest kiepski. Recenzja trzeciego tomu już niedługo.
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)