czwartek, 18 sierpnia 2016

[48] Piękna Katastrofa by Jamie McGuire


Dziewiętnastoletnia Abby Abernathy wybiera uniwersytet jak najdalej od domu rodzinnego, żeby zapomnieć o przeszłości u boku matki alkoholiczki i ojca hazardzisty oraz o własnej głęboko skrywanej tajemnicy. Marzy o ustabilizowanej przyszłości. Travis Maddox uosabia wszystko to, od czego Abby chce uciec: brutalną siłę, fantazję i niefrasobliwość w związkach z dziewczynami, które o dziwo nie mają mu za złe, że zalicza jedną po drugiej. Tylko Abby - choć czuje, że jakaś zupełnie dla niej niezrozumiała siła przyciąga ją do tego chłopaka - nie chce mu ulec. A jednak godzi się na proponowany przez niego zakład: jeśli wygra ona, Travis zostawi ją w spokoju; w razie jego wygranej zamieszka z nim na miesiąc. Czego Abby boi się bardziej? Wygranej czy przegranej?
lubimyczytac.pl

O tej książce dowiedziałam się z kanału LovleyLikeLaura. Jeżeli ktoś z was ogląda Laurę to wiecie, że kocha ona powieści Young Adult/ New Adult, a ta powieść była jej pierwszym spotkaniem z tym gatunkiem. Ja również bardzo lubię ten gatunek i postanowiłam dać tej powieści szansę i muszę przyznać, że nie żałuję...

Zacznijmy od tego, że styl pisania autorki jest bardzo lekki i przyjemny. Po opisach przedstawionych w powieści wiemy, że nie jest to pierwsza powieść tej autorki. Dzięki takiemu stylowi pisania książkę czyta się naprawdę szybko, pomimo tego, że nie należy ona do najcieńszych książek.

Jeżeli chodzi o fabułę tej książki to muszę przyznać, że wydaje się ona oklepana, jak to w romansach. Jest sobie atrakcyjna dziewczyna, która ucieka przed przeszłością i pojawia się chłopak-badboy-,którego powinna unikać. Ona nie chce z nim być, ale on wymyśla sposób aby jednak się zgodziła. Są szczęśliwi, ale potem dzieje się coś strasznego. Brzmi znajomo? Tak. jest to po raz kolejny powielany ten sam schemat. Muszę jednak przyznać, że pomimo tego książka naprawdę mi się podobała. Sposób w jaki autorka przedstawiała postacie oraz relacje, które ich łączą było czymś niesamowitym.

Główna bohaterka była jedną z tych niewielu, które mnie nie irytowały. Abby wydała mi się bardzo realną postacią i jestem przekonana, że śmiało mogłabym spotkać kogoś z taką historią. jest to moim zdaniem ogromny plus, ponieważ utożsamienie się z taką postacią jest o wiele łatwiejsze. jeżeli chodzi o Travisa to nie muszę chyba wspominać, że pokochałam go całym serduszkiem. Z zewnątrz twardy, a w środku delikatny i wrażliwy. Doświadczony przez życie, nieziemsko przystojny, a w dodatku bardzo inteligentny i mądry. Muszę przyznać, że jest to ideał mężczyzny dla wielu dziewczyn i ja również zaliczam się do tej grupy.

Podsumowując...
Książka pomimo tego, że była przewidywalna to bardzo mi się podobała i muszę przyznać, że pomimo scen erotycznych czyta się tę powieść bardzo lekko i przyjemnie. Jest to zdecydowanie książka, którą poleciłabym komuś, kto chce zacząć swoją przygodę z tym gatunkiem.

*Klikając w powyższy obrazek przeniesiesz się do podstrony, gdzie znajdziesz wszystkie wyzwania, w których bierze udział ta książka*

10 komentarzy:

  1. Czasami warto przeczytać tak schematyczną i oklepaną ksiażkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było to na pewno bardzo relaksujące.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Pamiętam że ta Książka była bardzo przewidywalna, jednak miło spędziłam przy niej czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również i już nie mogę się doczekać, aż będę miała okazję przeczytać drugi tom.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Książka ma ciekawą okładkę. :D
    Dzięki Twojej recenzji chyba się skuszę na tę pozycję. Ostatnio po wielu próbach trafienia na coś ambitnego, postanowiłam dać sobie odpocząć i takie schematyczne książki to może być coś dobrego na ostatnie dni wakacji. :)
    Pozdrawiam,
    Koneko
    recenzje-koneko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie. Jest to idealna książka na tzw. "odmóżdżenie".
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Szybko się ją czyta, ale zachowanie tej pary było tak wkurzające, że miałam ochotę rzucać książką o ściany ;) Nigdy więcej, dlatego po kontynuację na pewno nie sięgnę.
    Pozdrawiam serdecznie :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę ci przyznać rację, że ich zachowanie było denerwujące, ale ja mam zamiar przeczytać drugi tom, ponieważ słyszałam, że jest on opowiedziany z perspektywy Travisa, a chciałabym poznać jego myśli. ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Potrzebuję teraz czegoś lekkiego do czytania, więc wnioskuję, że kolejną książką po którą sięgnę będzie właśnie 'Piękna Katastrofa'.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie na relaks przez ostatnie dni wakacji.
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)