niedziela, 3 lipca 2016

Bookathon TBR


Cześć kochani!!!
Dziś przychodzę do was z moim stosikiem TBR na Bookathon. Po raz pierwszy biorę udział w tej zabawie i mam nadzieję, że akcja spodoba mi się na tyle, że będę chciała wziąć udział w kolejnej edycji. Jeżeli jesteście ciekawi jakie książki dobrałam do poszczególnych zadań to zapraszam do dalszej części posta.

Zacznijmy może od tego, czym w ogóle jest Bookathon.
Jest to tygodniowe wyzwanie czytelnicze, które ma miejsce od 4 do 10 Lipca. Ogólną zasadą działania Bookathonu jest czytanie książek dopasowanych do każdej poszczególnych z 7 kategorii, a jej głównym celem jest zabawa. W edycji LATO 2016 wyzwania są bardzo fajne, a prezentują się następująco:

1. Wakacje z duchami.
2. Dokończenie lub rozpoczęcie serii.
3. Autor o Twoim imieniu lub inicjałach.
4. Lato z kryminałem.
5. Książka z Twoim zawodem.
6. Wakacyjna miłość.
7. Przeczytaj 1500 stron.

Moim zdaniem największą zabawą była interpretacja poszczególnych kategorii. Jesteście ciekawi jakie książki wybrałam. Moja lista prezentuje się następująco:

1. Wakacje z duchami  
"Król Kruków" - Maggie Stiefvater
Tę książkę już kiedyś czytałam, ale nie przypadła mi za bardzo do gustu, ale postanowiłam dać jej jeszcze jedną szansę. Z tego co wiem jest w tej książce jedna scena z duchami, więc wpisuje się w tę kategorię idealnie.

2. Rozpoczęcie/Zakończenie serii
"Ostatnia Spowiedź" - Nina Reichter
Tę serię chciałam przeczytać już od dawna, a jako, że nadarzył się bookathon z takim a nie innym zadaniem i dostałam tę książkę postanowiłam wreszcie poznać tę historię. Jeżeli mi się nie uda po nią sięgnąć to Piękna Katastrofa również będzie pasować do tej kategorii.

3. Autor o twoim imieniu/inicjałach
"Król Kruków" - Maggie Stiefvater
Tę kategorię zinterpretowałam odrobinkę inaczej. Można w sumie powiedzieć, że trochę ją naciągnęłam. Zamiast obu inicjałów wybrałam tylko pierwszą literę imienia, ponieważ nie znalazłam żadnego autora o inicjałach M.P. Jako, że moje imię zaczyna się na literę M postanowiłam, że do tego zadania również podporządkuję 'Króla Kruków'

4. Lato z Kryminałem
"Klub Ognia Piekielnego" - Anne Perry
Tę książkę dostałam na zakończenie roku szkolnego i postanowiłam ją jak najszybciej przeczytać. Nie bardzo przepadam za kryminałami, ale myślę, że dzięki tej książce się do nich przekonam.

5. Książka z twoim zawodem
"Ostatnia Spowiedź" - Nina Reichter
Jako mała dziewczynka zawsze chciałam zostać gwiazdą jakiegoś zespołu. Obecnie nie pracuję, dlatego postanowiłam poszukać książki z moim wymarzonym zawodem i okazało się, że ta pozycja jest idealna do tego zadania. Jeżeli nie pozostanie gwiazdą to zawsze chciałam być bokserką. Jako dziecko byłam straszną chłopczycą i z wszystkimi biłam się po kątach, więc myślę, że 'Piękna Katastrofa' również będzie tutaj pasować.

6. Wakacyjna miłość
"Piękna Katastrofa" - Jamie McGuire
Co prawda czas akcji tej książki dzieje się w czasie roku szkolnego, ale ja pomyślałam, że ta historia mogłaby się równie dobrze wydarzyć latem. Słyszałam również, że jest to idealna książka do czytania na plaży, więc to musi coś znaczyć.

7. Przeczytaj 1500 stron
Sumując wszystkie te książki przeczytam coś około 1780 stron. Myślę, że to i tak niezły wynik. Jak widzicie ja nie przyporządkowywałam innej książki do każdego zadania, ponieważ ten tydzień będę miała odrobinkę zabiegany i postanowiłam przeczytać chociaż 4 książki, ale nie gwarantuję, że mi się to uda.

I to by było na tyle. Dajcie znać, czy wy również bierzecie udział w tym wyzwaniu i jakie są wasze propozycje do poszczególnych kategorii. Zapraszam Was do grupy BookAThon Polska tam się wszystkiego dowiecie. Możecie się spodziewać recenzji wszystkich książek, które uda mi się przeczytać. Pojawi się również post podsumowujący całe wyzwanie. A tymczasem  do następnego razu. 

12 komentarzy:

  1. Ja również biorę udział w akcji :-) Mój TBR właśnie dodałam na bloga.
    Jeśli chodzi o twoje propozycje to niedawno czytałam "Ostatnią spowiedź" i bardzo mi się podobał.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnością zajrzę na twojego bloga. Dziękuję za podzielenie się swoją opinią na temat książki. Doceniam to.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Widzę, że będzie nas sporo na tegorocznym Bookathonie. Ciesze się. Trzymam kciuki. Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To mój pierwszy raz na tej imprezie, ale coś czuję, że chyba się uzależnię od brania udziału w takich wyzwaniach.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. "Król kruków" jest bardzo fajny, ten klimat grozy i tajemniczości dodaje uroku ;) Natomiast "Piękna katastrofa" wprawiła mnie w totalne osłupienie, jak można coś takiego napisać i to jeszcze wydać. Jak dla mnie za dużo cukru, lukru i naciągania, ale może Tobie się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za podzielenie się swoją opinią na temat książek. Na pewno wezmę pod uwagę twoją opinię wybierając książkę, którą będę chciała przeczytać najpierw.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Również biorę udział w akcji! Pierwszy raz najgorszy zobaczymy jak to będzie.
    Ostatnia spowiedź bardzo mnie kusi.
    U mnie zupełnie inne książki na Bookathon.
    Życzę powodzenia i trzymam kciuki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że znam jakąś osobę, która bierze udział w tym wyzwaniu. ;)
      Jestem ciekawa jakie książki ty będziesz czytać.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. "Króla kruków" bardzo dobrze się czyta - lekka i przyjemna powieść. Natomiast "Ostatnia spowiedź" nie przypadła mi do gustu. Chociaż pierwszy tom jeszcze ujdzie, ale kolejne to tragedia. Ja niestety nie biorę udziału w Bookathonie, ale Tobie życzę powodzenia!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się swoją opinią. Doceniam to.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Ja nie biorę udziału, ale myślę, że zimą spróbuję swoich sił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja myślę kochana!!! Hahaha...
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)