sobota, 16 lipca 2016

[43] Dary Anioła: Miasto Kości by Cassandra Clare



Tysiące lat temu, Anioł Razjel zmieszał swoją krew z krwią mężczyzn i stworzył rasę Nephilim, pół ludzi, pół aniołów. Mieszańcy człowieka i anioła przebywają wśród nas, ukryci, ale wciąż obecni, są naszą niewidzialną ochroną. Nazywają ich Nocnymi Łowcami. Nocni Łowcy przestrzegają praw ustanowionych w Szarej Księdze, nadanych im przez Razjela. Ich zadaniem jest chronić nasz świat przed pasożytami, zwanymi demonami, które podróżują między światami, niszcząc wszystko na swej drodze. Ich zadaniem jest również utrzymanie pokoju między walczącymi mieszkańcami podziemnego świata, krzyżówkami człowieka i demona, znanymi jako wilkołaki, wampiry, czarodzieje i wróżki. W swoich obowiązkach są wspomagani przez tajemniczych Cichych Braci. Cisi Bracia mają zaszyte oczy i usta i rządzą Miastem Kości, nekropolią znajdującą się pod ulicami Manhattanu, w której leżą zmarli Łowcy. Cisi Bracia prowadzą archiwa wszystkich Łowców Cieni, jacy kiedykolwiek żyli. Strzegą również trzech boskich przedmiotów, które anioł Razjel powierzył swoim dzieciom. Jednym z nich jest Miecz. Drugim Lustro. Trzecim Kielich. Od tysięcy lat Cisi Bracia strzegli boskich przedmiotów. I było tak aż do Powstania, wojny domowej, pod przywództwem zbuntowanego Łowcy, Valentine’a, który niemal na zawsze zniszczył tajemny świat Łowców. I mimo że od śmierci Valentine’a minęło wiele lat, rany, jakie zostawił, nigdy się nie zabliźniły. Od Powstania minęło piętnaście lat. Jest upalny sierpień w tętniącym życiem Nowym Jorku. W podziemnym świecie szerzy się wieść, że Valentine powrócił na czele armii wyklętych. A Kielich zaginął…
 lubimyczytac.pl

Pewnie jestem ostatnią osobą na ziemi, która pisze recenzję tej książki, ale jakoś wcześniej nie miałam okazji aby zabrać się za czytanie tej serii, ale teraz gdy przeczytałam pierwszy tom nareszcie zrozumiałam o co wszystkim chodziło gdy zachwycali się tymi książkami.

To co stworzyła autorka jest dla mnie jednym wielkim fenomenem. Podobnie jak J.K.Rowling autorka Darów Anioła stworzyła świat, który jest jedyny w swoim rodzaju. Pomimo tego, że akcja rozwija się dosyć powoli to nie przeszkadzało mi to zbytnio, ponieważ mogłam na spokojnie zapoznać się z zasadami i prawami panującymi w świecie Nocnych Łowców.

Bohaterowie zostali wykreowani w bardzo interesujący sposób. Podobnie jak u wielu fanów tej serii Jace Wayland skradł moje serce. Już od pierwszych stron zaczęłam pałać do niego ogromną sympatią. jego sarkazm i poczucie humoru potrafiły sprawić, że śmiałam się godzinami. Jego honorowość, odwaga i waleczność sprawiły, że zaczęłam postrzegać go jako ideał bohatera. Nie można zapomnieć o tym jak nieziemsko przystojny on jest. Myślę, że byłby on ideałem współczesnego mężczyzny. Clary momentami niemiłosiernie mnie irytowała, ale w porównaniu do innych bohaterek literackich to było nic, dlatego przymknijmy na to oko i przejdźmy dalej.  Alec i Isabelle to dwójka rodzeństwa, która jest ze sobą bardzo zżyta. Ona odrobinę szalona, a on skryty i opiekuńczy.

Zdecydowanym plusem tej historii jest jej humorystyczność, a jeżeli chodzi o akcję powieści to moim zdaniem najwięcej działo się dopiero na koniec książki. Z jednej strony to dobrze, bo można wbić się w klimat historii i dopiero potem zacząć przeżywać wszystko z bohaterami, ale z drugiej strony jest to odrobinkę monotonne i męczące. Autorka w bardzo dobry sposób oddała wszystkie sceny walk. Jej barwne opisy sprawiły, że łatwiej mi było sobie wszystko wyobrazić. Co prawda zakończenie nie było dla mnie jakimś wielkim zaskoczeniem, ale mimo tego książka na tym nie straciła.

Podsumowując. Książka jest bardzo, ale to bardzo dobra. Polecam ją wszystkim tym, którzy wciąż odwlekają jej czytanie, ponieważ nawet nie wiecie co tracicie.

*Klikając w powyższy obrazek przeniesiesz się do podstrony, gdzie znajdziesz wszystkie wyzwania, w których bierze udział ta książka*

16 komentarzy:

  1. Dary Anioła to już klasyka! Muszę wrócić do tej serii, bo ją uwielbiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak na razie przeczytałam tylko pierwszy tom, ale myślę, że za niedługo zabiorę się za kolejne tomy.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo lubię tą serię. Kolejne tomy są jeszcze lepsze i gorąco je polecam.
    Pozdrawiam :)
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się swoją opinią. Naprawdę to doceniam.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Własnie ja jestem tą osobą, która ciągle mówi, że przeczyta to kiedy indziej, teraz są inne, nowsze książki itd. Już druga osoba w ciągu tego tygodnia poleca mi tę serię (chyba to jakiś znak ;D). Szkoda tylko, że okładki są takie... hymm średnie.
    Pozdrawia Dominika z Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdecydowanie jakiś znak. musisz koniecznie ją przeczytać. Co prawda okładki są jakie są, ale liczy się przecież wnętrze.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Kilka literówek w recenzji, takich jak pisze zamiast piszę, ale cały tekst bardzo dobry.
    Również byłam zadowolona z tej książki. Z całej serii zresztą.
    Pozdrawiam i zapraszam na moją recenzję http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zwrócenie uwagi i za miłe słowo.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Moja opinia na temat "Miasta kości" jest taka sama. Myślę, że najgorszym minusem serii jest to, że wolno się rozkręca.
    Pozdrawiam cieplutko <3
    https://myszkarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest znać osobę, która ma takie samo zdanie jak ty.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Uwielbiam tę książkę :) Niestety, na razie jestem po lekturze tylko 3 pierwszych części z serii Dary Anioła, ale mam nadzieję, że niedługo sięgnę po kolejne tomy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przeczytałam dopiero pierwszy tom, więc kochana nie martw się.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Jestem właśnie w trakcie czytania i muszę przyznać, że książka jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wreszcie udało ci się zabrać za czytanie tej książki.
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Leży u mnie na półce już od rudnia i czeka aż znajdę na nią czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I powinnaś znaleźć!!! To niesamowita książka!!!
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)