poniedziałek, 11 kwietnia 2016

[36] W Ramionach Gwiazd by Amie Kaufman & Meagan Spooner





Ikar, największy prom kosmiczny w całej galaktyce, rozbija się podczas rejsu. Jedyni ocaleni to Lilac – córka najbogatszego człowieka w całej galaktyce, i Tarver – młody bohater wojenny, który nie należy do elity. Muszą zjednoczyć siły, by wrócić do domu i rozwiązać zagadkę tajemniczych wizji, jakie zaczynają ich nękać. Wkrótce rodzi się między nimi uczucie. Jednak w świecie, z którego pochodzą, ich związek jest skazany na potępienie. Czy mimo to nadal będą chcieli opuścić planetę?
lubimyczytac.pl




Tę książkę udało mi się kupić przedpremierowo na 4 Zlocie Fanów Moondrive w Katowicach. Czekałam aż jakieś wydawnictwo wyda tę książkę w Polsce odkąd usłyszałam o niej na zagranicznym booktubie. Wiedziałam mniej więcej o czym jest, ale nie wiedziałam, że ta książka mnie tak pozytywnie zaskoczy.

Lilac zna każdy, w końcu jest córką najbogatszego człowieka w galaktyce. Większość ludzi wykorzystuje spotkania z nią aby zyskać wstawiennictwo u jej ojca. Lilac ma także ochronę. Jej świta podąża za nią wszędzie, mówi co jej wolno, a czego nie i w dodatku dziewczyna musi opowiadać im wszystko, co się wydarzy. Tarver jako jedyny nie wiedział kim ona jest. Spotykając ją na balu ten bohater wojenny nie spodziewał się, że rozmawia właśnie z nią, a ich kolejne spotkanie nie jest dla niego zbyt przyjemne. Kończy się tym, że chłopak zaczyna pałać do dziewczyny nienawiścią, ale w obliczu zagrożenia muszą ze sobą współpracować. Nie jest to jednak takie łatwe jakby się mogło wydawać.

Zabierając się za czytanie tej powieści byłam bardzo podekscytowana. Po raz pierwszy miałam styczność z lekturą, której akcja rozgrywa się w kosmosie. (Nie czytałam jeszcze Marsjanina) Wiedziałam, że będzie to dobra książka, ale tego, co otrzymałam zupełnie się nie spodziewałam. Jestem całkowicie oczarowana tą powieścią i cieszę się, że Wydawnictwo Otwarte ma zamiar jeszcze w tym roku wydać resztę książek z tej trylogii. Po zakończeniu jakie zafundowała nam autorka już by się chciało sięgnąć po drugi tom.

Książka przenosi nas do innego świata, wyobraźnia pracuje na pełnych obrotach, a my przeżywamy tę historię razem z bohaterami. Emocje, które towarzyszyły mi podczas czytania tej powieści są tak skomplikowane, tak poplątane i nielogiczne, że to jest po prostu niemożliwe. Kiedy Lilac czy Tarver opowiadali o innych planetach, statkach kosmicznych i gwiazdach byłam tak zafascynowana, że w wolnym czasie zaczęłam sobie rysować moje wyobrażenia opisywanych przez nich rzeczy. Książka posiada także wiele zagadnień odnośnie technologii, teleportacji i wielu innych rzeczy, które są napisane we współpracy z specjalistami z danych dziedzin.

Główni bohaterowie zostali bardzo dobrze wykreowani. Lilac uchodzi za wyniosłą dziewczynę, a raczej chce za taką uchodzić, robi wszystko, by tak o niej myśleli, ale w rzeczywistości to jest jej tarcza obronna. Boi się, że zostanie ponownie zraniona, ponieważ długo nie mogła zapomnieć tego co się wydarzyło ostatnim razem, gdy pozwoliła by uczucia wzięły górę. Tarver jest przeszkolony i teraz, gdy są na nieznanym terenie, tylko on może sprawić, by przeżyli. Chłopak zaczyna zmieniać nastawienie względem Lilac. Na początku wydaje mu się, że jest to typowa księżniczka, która na nic mu się nie zda, ale z czasem zmienia zdanie, kiedy dziewczyna zaczyna wariować. W każdym razie Tarver tak sądzi, kiedy Lilac zaczyna mieć jakieś zwidy i słyszy głosy ludzi. Ale czy na pewno to tylko zwidy i głosy wymyślone przez wyobraźnię Lilac?

Książka jest genialna. Zarówno fabuła jak i bohaterowie oraz styl pisania autorek są dopracowane w każdym możliwym calu. Obie autorki wykonały kawał dobrej roboty i szczerze mówiąc, jestem bardzo ciekawa kolejnych tomów. Na początku trudno mi było się wkręcić w tę historię, ale później, gdy akcja zaczęła się rozkręcać nawet nie wiedziałam, kiedy skończyłam czytać. Książka jest lekka, przyjemna i fascynująca zarazem. Może się wydawać, że to niemożliwe, aby tak genialna książka istniała, a jednak istnieje.

Polecam serdecznie wszystkim, którzy lubią romans, kosmos oraz młodzieżówki. Każdy z was na pewno znajdzie w tej książce, coś dla siebie.  Dajcie znać w komentarzach, czy mieliście już okazję czytać tę książkę, i co o niej sądzicie. A tymczasem do następnego razu. ;)


*Klikając w powyższy obrazek przeniesiesz się do podstrony, gdzie znajdziesz wszystkie wyzwania, w których bierze udział ta książka*

12 komentarzy:

  1. Interesująca recenzja, choć książka raczej nie jest z tych, którymi bym się zainteresował ;). Ciekawi mnie jednak kwestia tego, że pozycja ta ma aż dwie autorki... Jest to rzadko spotykane i za każdym razem, gdy stykam się z takimi precedensami, zastanawiam się, jak praca nad książką jest koordynowana... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Muszę przyznać, że mnie również to ciekawi. W książce są dwie perspektywy, więc może tak się podzieliły? Nie wiem, ale aspekt ciekawy.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Okładka jest genialna. Nie mogę oderwać od niej wzroku i nie mogę się doczekać aż w końcu zakupię swój egzemplarz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ci serdecznie zakup tej książki. Gdy zagłębisz się w tę historię będziesz chciała więcej i więcej. Ale na całe szczęście pozostałe tomy trylogii również mają zostać wydane w tym roku. Nie trzeba, więc długo czekać.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ta książka to zdecydowanie coś dla mnie. Świetna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Miłej lektury.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Zamierzam sięgnąć, bo też nie czytałam jeszcze książki, której akcja rozgrywałaby się w kosmosie. Zapowiada się coś genialnego! Super recenzja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Książkę polecam przeczytać jak najszybciej. A reszta trylogii jeszcze w tym roku!!
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Kupiłam tą książkę w dniu premiery i jeszcze się za nią nie zabrałam a bardzo mnie ciekawi bo wszędzie pozytywne recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam tak samo, aż wreszcie nie wytrzymałam już i zabrałam się za czytanie. A jak zaczęłam to skończyłam.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Już sama okładka tej książki zachęca do przeczytania, bo wygląda naprawdę świetnie. Mam nadzieję, że treść spodoba mi się równie mocno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam taką nadzieję. Daj znać jak skończysz czytać.
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)