poniedziałek, 11 kwietnia 2016

[35] Powrót do Daringham Hall by Kathryn Taylor


Ben Sterling to bogaty i przystojny biznesmen przyzwyczajony do nowojorskiego zgiełku, drogich garniturów i samochodów najlepszych marek. Zamknięty w sobie i powściągliwy – unika uczuciowego zaangażowania i głębszych relacji. Nie chce być uzależniony od nikogo. Pewnego dnia dowiaduje się, że jego matka w dniu jego narodzin była żoną Ralpha Camdena, głowy szlacheckiego angielskiego rodu. Jako prawowity spadkobierca rodzinnej posiadłości Camdenów – Daringham Hall – Ben wyrusza do Anglii, by zemścić się na ojcu. Tuż po przybyciu zostaje jednak pobity i okradziony. Ratuje go Kate, która z czasem ulega jego urokowi. Między nimi wybucha namiętność bez granic. Czy Kate zdoła zawrócić Bena z drogi zemsty?
lubimyczytac.pl

W marcu udało mi się skończyć "Powrót do Daringham Hall" autorstwa Kathryn Taylor. Tę książkę otrzymałam od klubu czytelniczego założonego przez Wydwanictwo Otwarte. Jest to klub o nazwie Książki Kobiecym Okiem. Prezentem dla każdej klubowiczki była książka (nie wiem, czy to dalej obowiązuje), którą mogłyśmy sobie wybrać z pośród trzech wybranych przez wydawnictwo. Ja zdecydowałam się na ten tytuł, ponieważ po przeczytaniu opisu wydawało mi się, że to będzie coś dla mnie. I się nie pomyliłam.

Polscy czytelnicy mieli okazję poznać Kathryn Taylor dzięki powieści "Barwy miłości" wydane nakładem wydawnictwa Akurat. "Powrót do Daringham Hall" to połączenie powieści obyczajowej i romansu z subtelną nutą erotyki. 

Fabuła książki skupiona jest głównie wokół relacji dwójki głównych bohaterów, którymi są Kate i Ben. Książka na pewno zadowoli miłośniczki romansów, ale nie tylko. Książka zawiera sceny erotyczne, które zostały poprowadzone w bardzo wyważony i subtelny sposób. Tego typu sceny na całe szczęście nie zdominowały książki, ale stanowią doskonałe uzupełnienie romantycznych wątków. Erotyka w tej powieści nie jest dosadnie opisana, ani nie towarzyszą tym scenom żadne wulgaryzmy, co zadziałało tylko na plus tej książce. Zaryzykuję stwierdzenie, że sceny erotyczne zostały tutaj przedstawione w bardzo elegancki i wytworny sposób.

Jednym z głównych wątków pojawiających się w tej powieści są roszczenia Bena związane z Daringham Hall oraz jego pojawienie się na dworze. Mam wrażenie, że ten wątek został odrobinę zsunięty na drugi plan, a zasłonił go romans, który wytworzył się między dwójką głównych bohaterów. Absolutnie mi to nie przeszkadza, ale wątek związany z majątkiem rodziny Camdemów mógłby zostać jakoś lepiej opisany, ponieważ jest to szalenie ciekawa historia. Już nie mogę się doczekać czytania drugiego tomu. Chciałabym to zrobić przed wejściem na rynek wydawniczy trzeciej części trylogii o Daringham Hall. 

Powrót do Daringham Hall jest typowym romansidłem, po które sięgniemy dla relaksu i tzw. "odmóżdżenia". Najważniejsze jest jednak dla mnie to, że książka jest pozbawiona zbędnych i przydługich opisów, dzięki czemu czyta się ją znacznie szybciej. Książka jest nieco przewidywalna, ale myślę, że w przypadku romansów to normalne. Znajdziemy w tej powieści jednak coś wartego uwagi, co jest rzadko spotykane w romansach. Autorka pozostawia nas z lekkim niedosytem, ponieważ większość ukazanych w książce tajemnic w ogóle nie zostaje rozwiązana. Dzięki temu zabiegowi czytelniczki z pewnością sięgną po kolejne tomy serii. 

Ja książkę polecam bardzo serdecznie. Jest to miła lektura na zrelaksowanie się w letni upalny dzień. Dajcie znać, czy czytaliście już tę powieść, i co o niej sądzicie. A tymczasem do następnego razu. ;)

*Klikając w powyższy obrazek przeniesiesz się do podstrony, gdzie znajdziesz wszystkie wyzwania, w których bierze udział ta książka*


8 komentarzy:

  1. Lubię tę autorkę więc na pewno przeczytam tę lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam zamiar przeczytać Barwy miłości jakoś w maju albo czerwcu. Myślę, że spodobają mi się tak samo jak ta książka.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ja nie bardzo lubię tę autorkę. Barwy miłości były średnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może powinnaś spróbować? Ja w każdym razie polecam.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Trochę szkoda, że wątek majątku odsunięto na dalszy plan, bo właśnie ten mnie najbardziej zainteresował. Poszukam książki, najwyżej sobie dopowiem kilka rzeczy. :D Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podejrzewam, że ten wątek zostanie rozwinięty w drugim tomie, ale pewna nie jestem. Chciałabym aby tak było, bo mnie również ten wątek bardzo interesuje.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Sama nie wiem. Czytałam jedną recenzję o tym, że to taka trochę telenowela... Mimo wszystko od romansów również czegoś wymagam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, a ta książka to zdecydowanie nie telenowela.
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)