piątek, 8 kwietnia 2016

[34] Nick&Norah. Playlista dla dwojga by Rachel Cohn, David Levithan


Nick jest bywalcem nowojorskiej sceny rockowej – muzyką próbuje uleczyć złamane serce. Norah także przeżyła zawód miłosny. Pozornie tych dwoje nie łączy nic poza gustem muzycznym, jednak ich przypadkowe spotkanie kończy się szaloną pierwszą randką, która ma szansę zmienić życie obojga. Nick i Norah to rozpisany na dwa młode głosy rockandrollowy romans. Seksowna, zabawna, ale i wzruszająca opowieść, której bohaterowie próbują zapomnieć o swoich miłosnych zawodach, chcą dowiedzieć się, kim właściwie są, ale przede wszystkim… chcą trafić na występ ukochanego zespołu. Dokąd zaprowadzi ich ta pełna przygód i dobrej muzyki noc?

lubimyczytac.pl

Po tę książkę sięgnęłam tylko dlatego, że otrzymałam ją jako wygraną w jednym z konkursów zorganizowanych przez Bukowylas na ich fanpagu na Facebooku. Udało mi się ją zdobyć, więc pomyślałam, że powinnam ją jak najszybciej przeczytać. I tak też zrobiłam. Nie wiedziałam tylko, że książka będzie tak rozczarowująca.

Książka zapowiadała się naprawdę ciekawie. Po przeczytaniu opisu spodziewałam się lekkiej, fajnej i przyjemnej powieści na odprężenie się w piątkowy wieczór. I ta zapowiedź została spełniona, ale banalność bohaterów i całej fabuły niesamowicie mnie rozczarowała. Jestem dziewczyną, która uwielbia lekkie i przyjemne romanse młodzieżowe. Dzięki tym powieściom mogę zapomnieć o otaczającym mnie świecie i zbliżającej się nieubłaganie przyszłorocznej maturze. Można powiedzieć, że głupiutkie i płytkie powieści w jakiś sposób pomagają mi się odprężyć, ale to co otrzymałam od autorów na kartach tej książki to już lekka przesada.

Nie powiem, że nie. Książkę czyta się szybciutko i jest to typowe romansidło dla nastolatek, ale mam wrażenie, że ja już chyba po prostu wyrastam z tego gatunku książek. Pewnie gdybym miała 12 lat to powieść bardzo by mi się spodobała, ale mając te (prawie) osiemnaście lat niestety muszę stwierdzić, że powieść jest kiepska.

Bohaterowie wydają się dziwnie płascy i bezosobowi. Z żadnym z nich się jakoś szczególnie nie utożsamiłam. Występujące dialogi nie wnoszą absolutnie nic do tej powieści, a nierealność tej historii sprawia, że chce się zapomnieć o tym, co się przeczytało. Wiem, że są osoby, którym się ta książka podobała i ja nie neguję tego, że książka jest źle napisana, bo tak nie jest, ale myślę, że to iż mam już swoje lata ;) to po prostu nie przypadła mi do gustu.

Polecam tę książkę przede wszystkim młodszym czytelnikom. Wiem, że dziewczyną w przedziale wiekowym 12-15 lat książka się spodoba. Dajcie znać w komentarzach, czy czytaliście, a jeżeli tak to co o niej sądzicie. A tymczasem do następnego razu. ;)

*Klikając w powyższy obrazek przeniesiesz się do podstrony, gdzie znajdziesz wszystkie wyzwania, w których bierze udział ta książka*

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. No tak jakoś wyszło krótko, ale następna będzie już dłuższa.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Nie miałam zamiaru jej czytać i jak widać słusznie. Właśnie wydawało mi się, że to taka kolejna, jedna z wielu młodzieżówka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam w recenzji, byłam świadoma tego, że ta książka będzie kolejną typowa młodzieżówką, ale nie spodziewałam się, że będzie tak płytka. Szkoda, bo koncept był całkiem, całkiem.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Moja koleżanka ją czytała, całkiem jej się podobała, ale mówiła, że bez szału. Ostatnio moja przyjaciółka ją kupiła, więc zobaczę jak jej się spodoba i może wtedy zadecyduję czy przeczytam czy nie ;)

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobisz jak będziesz chciała, ale ja jestem tak średnio zadowolona.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Kurczę nie czytałam. Aczkolwiek okładka mnie zaintrygowała jakiś czas temu i jeszcze jej nie złapałam. Cóż zgadzam się, że ta książka idealna dla dziewczyn w ww. przedziale wiekowym. Hmm już dawno się do niego nie zaliczam. Ale może zaryzykuję i przeczytam w końcu każdy ma w sobie coś z dziecka. :)
    http://biblioteczka-na-poddaszu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiesz niby tak, ale moim zdaniem dobry pomysł na fabułę w ogóle nie został wykorzystany.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Właśnie czytam, na razie mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Ja nie powiedziałam, że książka jest źle napisana. Po prostu mnie się nie podobała.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Nie czytałam i jakoś mnie do niej nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie przeczytasz to absolutnie nic nie stracisz.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Ostatnio kupiłam tą książkę, bo pokochałam "Księgę wyzwań Dasha i Lily" tych autorów, więc zobaczymy jak mi się spodoba. Pozdrawiam♥

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczysz jak będzie. Ja mam zamiar przeczytać "Księgę wyzwań Dasha i Lily" w maju.
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Kiedyś byłam bardzo ciekawa tej książki, ale przeczytałam o niej kilka niezbyt dobrych recenzji i chyba się zniechęciłam. Nie lubię, kiedy bohaterowie są bezosobowi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak o niej usłyszałam, to chciałam przeczytać, ale skoro piszesz, że szału nie ma, to chyba sobie odpuszczę. Szkoda, opis wydawał się interesujący :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja polecałabym się dobrze zastanowić, czy chcesz czy nie chcesz jej czytać. Pamiętaj, że moja recenzja dotyczy mojej opinii, więc to, że mi się nie spodobała jakaś książka to nie znaczy, że innym się nie spodoba. Ja odradzam, ale każdy ma swój wybór.
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)