poniedziałek, 28 marca 2016

[33] Amber by Gail McHugh


Życie Amber Moretti zmienia się nie do poznania. Osierocona outsiderka, która przez całe życie zmagała się z koszmarami dzieciństwa, pragnie za wszelką cenę rozpocząć nowe życie jako studentka. Kiedy pojawia się na uniwersytecie po raz pierwszy, spotyka dwóch mężczyzn, najlepszych przyjaciół, którzy wnoszą do jej mrocznej egzystencji kolor, świeży powiew powietrza i światło. Brock Cunningham jest uroczym, zielonookim uwodzicielem-gentlemanem, Amber nie może się oprzeć jego urokowi. Wkrótce ten intrygujący mężczyzna zaczyna wypełniać cały jej świat, każdą myśl i każdy oddech. Ryder Ashcroft – niebieskooki wytatuowany „zły chłopak”, natychmiast zniechęca ją do siebie, kiedy jednak udaje mu się ją pocałować, natychmiast kradnie część jej serca, duszy i umysłu. Ku swojemu ogromnemu zdumieniu i przerażeniu, Amber zakochuje się w nich obu. A potem następuje coś, co zmienia wszystko, i Amber nie wie, czy kiedykolwiek uda jej się powrócić do normalnego życia.
lubimyczytac.pl

Gail McHugh znam już z serii "Collide". Spodziewałam się typowego romansu z elementami dobrze napisanej erotyki oraz cudownie szczęśliwym zakończeniu, a to co otrzymałam od autorki na kartach tej powieści do tej pory nie mieści mi się w głowie. Nigdy nie pomyślałabym, że ktoś mógłby napisać książkę na tak kontrowersyjny (moim zdaniem) temat. Muszę jednak przyznać, że książka bardzo mi się podobała, a gdy skończyłam czytać czułam tak ogromny niedosyt, że gdybym mogła, to od razu sięgnęłabym po kolejną część. Autorka zawiesiła akcję w takim momencie, że czytelnik o mało co wyrywa sobie włosy z głowy i zadaje sobie pytanie co dalej?!

Amber, główna bohaterka, jest pełna sprzecznych emocji. Z jednej strony boi się obdarzyć kogoś uczuciem, ale z drugiej poszukuje miłości. Chce również zapomnieć o swojej strasznej przeszłości. Można powiedzieć, że chce wreszcie zacząć żyć. Dziewczyna wykorzystuje seks do oczyszczenia umysłu, chwilowego zapomnienia o tym co było, dlatego, że tylko wtedy potrafi zachować jakąś kontrolę. Kobieta co szczelnie zamkniętego pamiętnika przelewa swoje myśli, i to tam zostawia swoją przeszłość. 

Autorka po raz kolejny uczy nas, że nie powinno się oceniać książki po okładce, bo to co widzimy na pierwszy rzut oka, może okazać się jednym wielkim kłamstwem. Inne tematy poruszane przez autorkę związane są z handlem narkotykami oraz ich zażywaniem, a także temat uzależnienia od seksu pojawia się na kartach tej powieści. Książka opowiada o ludziach, którzy dręczeni są duchami przeszłości, a radzą sobie z nimi na różne sposoby. Każdy z bohaterów posiada ogromny bagaż doświadczeń, który cały czas wzrasta. Cierpienie, ból, miłość i pożądanie to uczucia odczuwalne na każdej stronie tej książki. 

Książka poprowadzona jest głównie z punktu widzenia Amber, ale pojawiają się również rozdziały poprowadzone z perspektywy Brocka i Rydera. Zdecydowanie ułatwia to poznanie bohaterów, łatwiej nam odczuć ich emocje oraz poznać ich myśli. Po tym można poznać, że bohaterowie zostali nakreśleni doskonale. Styl autorki jest lekki i przyjemny, a humor i cięte riposty jak również wiele emocji sprawiają, że książkę czyta się bardzo szybko pomimo jej objętości. Autorka nie udzielając odpowiedzi na pytania zaostrza apetyt czytelnika na kontynuację. Oprawa graficzna książki jest bardzo fajna i utrzymana w stylu okładek wydawnictwa Akurat i mówiąc szczerze mnie się to podoba.

Fabuła skupia się na zagadnieniach takich jak trauma z dzieciństwa,  narkotyki, trójkąt miłosny i seksoholizm. Książka jest skierowana (zdecydowanie) do dojrzałego czytelnika. Książkę czyta się szybko i przyjemnie, a emocje, które towarzyszą nam podczas jej czytania są nie do opisania. Najważniejszym jak dla mnie aspektem jest to, że książka jest bardzo prawdziwa i nieprzekoloryzowana. Mam nadzieję, że drugi tom będzie również dobry jak pierwszy.

Polecam tę książkę fanom twórczości tej autorki, jak również osobom lubiącym dobrą lekturę ociekającą pożądaniem. Dajcie znać w komentarzach czy czytaliście już tę książkę, i co o niej sądzicie. A tymczasem do następnego razu. ;)

*Klikając w powyższy obrazek przeniesiesz się do podstrony, gdzie znajdziesz wszystkie wyzwania, w których bierze udział ta książka*

18 komentarzy:

  1. Ja raczej nie sięgnę po tę pozycję, ale polecę ją mojej siostrze, a ona myślę, że ją przeczyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już to zrobi to niech da mi znać, co o niej sądzi. ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Raczej nie moja bajka, ale może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że takie książki nie są dla każdego. Trzeba lubić takie klimaty. ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Faktycznie autorka zakończyła powieść w takim momencie, że wręcz nie sposób nie sięgnąć po kontynuację. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że drugi tom ukarze się jeszcze w tym roku.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Jakoś do NA nie pałam wielką miłością, ale może kiedyś się skuszę ;) Pozdrawiam <3

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jeżeli kiedyś postanowisz przeczytać tę książkę to fabuła przypadnie ci do gustu.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Nie, to nie jest raczej książka dla mnie. Nie czytam powieści "ociekających pożądaniem". Nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że każdy lubi co innego.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Mimo, że wiele osób chwali tę książkę, to chyba nie jest to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że może kiedyś się przekonasz do tego gatunku książek i spróbujesz przeczytać tę pozycję.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Ja niestety nie przepadam za książkami tej autorki, ale może kiedyś z czasem się przekonam! Jak na razie chyba nie sięgnę po "Amber" :(


    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/03/misja-ivy.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Pewien czas zastanawiałam się nad nią, ale to chyba jednak pozycja nie dla mnie :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może powinnaś spróbować, aby się przekonać. Ja oczywiście do niczego nie zmuszam, ale zachęcam. Uważam, że naprawdę warto.
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. O ile się nie mylę, o tej książce było baaardzo głośno w marcu bądź lutym tego roku :) ale nie przeczytałam jej do tej pory.
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam ją okazję przeczytać z czego się cieszę.
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)