poniedziałek, 28 grudnia 2015

[22] Przypadki Callie i Kaydena by Jessica Sorensen


Dla Kaydena cierpienie w milczeniu było jedynym sposobem, by przeżyć. Jeśli miał szczęście, nie wychylał się i wypełniał polecenia, mógł przetrwać kolejny dzień. Jednak pewnej nocy, kiedy zdawało się, że jego szczęście – a może nawet i życie – właśnie się kończy, pojawił się anioł imieniem Callie. Kayden został ocalony. Callie nie wierzyła w szczęśliwe zrządzenia losu. Przynajmniej od czasu swoich dwunastych urodzin, gdy odebrano jej wszystko. Kiedy najgorsze już minęło, dziewczyna pogrzebała uczucia i przysięgła nigdy nikomu nie zdradzić, co się naprawdę wydarzyło. Teraz, sześć lat później, nadal zmaga się z bolesną tajemnicą. Gdy traf sprawia, że Kayden i Callie zaczynają uczęszczać do tego samego college’u, chłopak z determinacją postanawia poznać bliżej piękną dziewczynę, która odmieniła jego los. Jest przekonany, że Callie nie pojawiła się w jego życiu bez powodu. Im bardziej próbuje stać się częścią jej świata, tym mocniej uświadamia sobie, że tym razem to ona potrzebuje ocalenia…
lubimyczytac.pl


Książkę kupiłam sobie w Krakowie, gdy wraz z moją klasą wybraliśmy się na Hamleta do Teatru Starego. Spektakl był specyficzny, ale mi się podobał. Nie o spektaklu jednak chciałam wam dziś opowiedzieć, ale właśnie o tej cudownej książce, której tematyka mnie zaskoczyła. Przekonajcie się dlaczego.

Gdy zobaczyłam okładkę tej książki w krakowskim empiku pomyślałam sobie, że jest to jedne z wielu romansideł, które nic nie wniesie do mojego życia, a i tak zakończy się tak samo jak wszystkie inne. Jednak jako, że miałam wtedy ochotę na takie właśnie romansidło postanowiłam je zakupić. Nawet nie przeczytałam o czym jet ta książka. Jakież było moje zdziwienie, gdy w domu odkryłam, że ta powieść skrywa historię zgwałconej dziewczyny. Było to dla mnie coś nowego.

Okładka książki jest prześliczna. Intensywność kolorów podkreśla uczucie, które jest pomiędzy przedstawionymi na okładce ludźmi. Ale nie z samej okładki składa się książka.

Główna bohaterka - cicha i bardzo skryta dziewczyna - wyjeżdża na studia, aby uciec od tragicznych wspomnień, które dręczyły ją w rodzinnym miasteczku. Spotyka tam chłopaka ze swojego miasta i odkrywa, że nie tylko ona kryje w sobie wiele tajemnic.

Autorka w delikatny sposób przedstawiła dwa największe problemy współczesnego świata, czyli gwałt i przemoc domowa. Gdy czytałam tę książkę myślałam o tych wszystkich ludziach na całym świecie, którzy przeszli przez to samo, co główni bohaterowie. To nie mieści się w mojej głowie.

Czytając tę powieść przypominała mi się seria Oddechy, która równie mocno mną wstrząsnęła. Dzięki tym powieścią zrozumiałam, że to, co zostało w nich opisane nie jest tylko wymysłem autorki, ale są to prawdziwe problemy współczesnego świata, z którymi bardzo często nikt nic nie robi.

Książka zdecydowanie zmusza do przemyśleń, ale to bardzo dobrze. Prawda jest taka, że jeżeli coś/ktoś nas do czegoś nie zmusi to my nawet o tym nie pomyślimy. A czasem nawet zapominamy, że takie rzeczy dzieją się naprawdę. 

Polecam tę książkę, bo pomimo tego jak poważny ton ma moja recenzja jest to świetna młodzieżówka, która przedstawia parę zakochanych w sobie nastolatków, których skrzywdził los.  Dajcie znać w komentarzach, czy czytaliście i co sądzicie o tej książce. A tymczasem do następnego razu. ;)

P.S. Zapraszam was serdecznie na recenzję FANGIRL by Rainbow Rowell.


12 komentarzy:

  1. Przeczytałam i moje odczucia są podobne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mamy podobny gust pomimo, że tak bardzo się różnimy.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Czytałam i jestem nią zauroczona. Nie mogłam się powstrzymać i już następnego dnia zostałam posiadaczką drugiego tomu :)

    Pozdrawiam, Julia
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na swój egzemplarz drugiego tomu trochę sobie poczekam, ponieważ zamówiłam już książki i przez jakiś czas mam bana na ich kupowanie.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Muszę po prostu Muszę zdobyć tę książkę :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Po prostu uwielbiam tę książkę, a kolejna część jest jeszcze lepsza, choć myślałam, że to już niemożliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę koniecznie po nią sięgnąć. Ta część skończyła się w takim momencie, że...ugh
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Przeczytałam, ale mam trochę inne zdanie. Była dobrze napisana i ciekawa, ale nie zachwyciła mnie. Myślę, że niczym nie wyróżnia się spośród innych powieści miłosnych. Ale miło przy niej spędziłam czas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje zdanie. Ale cieszę się, że ci się spodobała.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Przeczytałam niedawno i uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również kochana, ja również.
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)