sobota, 5 września 2015

[15] Oddychając z trudem by Rebecca Donovan




 
Emma wróciła do szkoły i na boisko, i stara się po prostu prowadzić zwyczajne życie nastolatki, z wierną Sarą i oddanym Evanem u boku. Nie jest to jednak łatwe – wciąż budzi się zlana potem po koszmarnych snach, a na ulicach prześladują ciekawskie spojrzenia. Gdy decyduje się zamieszkać ze swoją matką, sytuacja jeszcze bardziej się komplikuje. Tak trudno oddychać, gdy trzeba radzić sobie z tak silnymi emocjami…

lubimyczytac.pl



 Seria 'Oddechy'
Powód by Oddychać | Oddychając z Trudem | Biorąc Oddech

Sięgając po kolejny tom tej wspaniałej powieści byłam pewna, że pudełko pełne chusteczek higienicznych będzie mi potrzebne. Ale nie wiedziałam, że może mi tych chusteczek zabraknąć. 

Gdy przeczytałam Powód by Oddychać  moje emocje szalały. Nie byłam w stanie wrócić na właściwy tor. Powieść pani Donovan wywróciła mój świat do góry nogami, ale szczerze mówiąc jestem jej za to w pewien sposób wdzięczna. Dzięki temu, co zawarła w pierwszym tomie patrzę na pewne sprawy zupełnie inaczej, więcej tez rozumiem i zawsze staram się zrozumieć druga osobę.

Wydarzenia drugiego tomu szokują jeszcze bardziej. Można by powiedzieć, że seria z tomu na tom staje się coraz lepsza. Powieść staje się bardziej rozbudowana, dzięki wprowadzeniu nowych wątków i nowych bohaterów. W konsekwencji można bliżej poznać Rachel, która była obca do tego momentu dla czytelnika.
Dzięki jej postacie poznajemy stopniowo wcześniejsze życie Emmy. 

Dobrze, że autorka potrafi wyważyć emocje i jednocześnie nie przekracza pewnych granic. To po prostu  trudna powieść, która oprócz przemocy domowej, porusza takie tematy jak: walka z przeszłością, przebaczenie czy zaufanie do drugiego człowieka. Na szczęście czytelnik nie zostaje przytłoczony nadmiarem negatywnych emocji. Autorka przeplata ze sobą te wydarzenia również z tymi weselszymi, które dają choć chwilową nadzieję na poprawę sytuacji.

Książka jest idealną powieścią na jesienne wieczory, gdy macie ochotę poczytać coś smutniejszego, ale nie całkiem dołującego. Historia jest napisana i opowiedziana przepięknie, a realistyczni bohaterowie tylko dodają tej książce autentyczności i oryginalności.

Jeżeli czytaliście pierwszy tom serii i nie sięgnęliście jeszcze po kolejny tom to serdecznie wam go polecam, a jeżeli nie czytaliście jeszcze żadnej książki tej autorki to koniecznie musicie to nadrobić. Dajcie znać w komentarzach co wy ostatnio przeczytaliście i do następnego razu. ;)  



http://1.bp.blogspot.com/-Dq-KY-hTSy0/VLjSyM9mcRI/AAAAAAAAGMQ/Kyd32pavRgs/s1600/13454149.jpg 

Tytuł oryginału: Barely Breathing
Tytuł polski: Oddychając z Trudem
Autor/Autorka: Rebecca Donovan
Data wydania: 14 Stycznia 2015
Wydawnictwo: Feeria
Liczba stron: 544

6 komentarzy:

  1. Seria Oddechy już za mną, ale ciesze się, że tobie również przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo słychać o tych książkach, może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie. Książki naprawdę warte przeczytania.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Jestem w trakcie czytania drugiego tomu i na razie podoba mi się :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekam aż dotrze do mnie trzeci tom.
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)