niedziela, 6 września 2015

[16] Byliśmy łgarzami by E.Lockhart




Szacowna i bogata rodzina spędza wakacje na prywatnej wyspie. Dwóch braci i ich piękna siostra zaprzyjaźniają się z charyzmatycznym rówieśnikiem o politycznych ambicjach. Łącząca ich relacja niebawem zmieni się w destrukcyjną więź. Wypadek. Tajemnica. Kłamstwo. Wielka miłość. Prawda. 

 lubimyczytac.pl 



 We were liars  odniosło niesamowity sukces na zagranicznym booktubie. Prawie każdy zagraniczny bloger i vloger znał tę książkę. Nie wiedziałam żadnej negatywnej opinii na temat tej książki. To sprawiło, że sama zapragnęłam ją przeczytać. Gdy dowiedziałam się, że zostanie wydana w Polsce byłam wniebowzięta. No i w końcu ją przeczytałam. I pomimo kilku wad naprawdę mi się spodobała. 

W świat wspaniałej rodziny wprowadza nas Cadence, jedna z przedstawicielek średniego pokolenia Sinclarów. Należy ona do tzw. Łgarzy. Cała akcja książki rozgrywa się na wyspie należącej do rodziny od pokoleń, na którą owa rodzina przyjeżdża co roku.

Takiego obrotu akcji w ogóle się nie spodziewałam. Szkoda, że akcja rozwija się tak późno, ale książka jest krótka, więc aż tak bardzo się tego nie odczuwa.Wszystko w tej książce jest zaplanowane, każda rozmowa następuje we właściwym czasie, aby dać czytelnikowi wskazówkę, która pod koniec książki okazuje się niesamowicie ważna i potrzebna do rozwiązania zagadki jaką jest tajemnica rodziny Sinclarów.  

Styl pisania autorki był specyficzny, ale dzięki temu książka zyskała aurę tajemniczości i oryginalności. Czyta się dosyć szybko, a tajemnica, którą znają wszyscy oprócz Cadence tylko zachęca do czytania. Chęć odkrycia przez czytelnika zagadki jest potęgowana nie tylko tajemniczym zachowaniem bohaterów, ale również ciągle pojawiającymi się wspomnieniami. 

Książka była naprawdę bardzo dobra, pomimo tego, że kilka wad i błędów się pojawiło. Powieść spodobała mi się głównie z tego powodu, ze opowiada historię wielkiej rodziny, do której sama należę. Moja rodzina jest naprawdę duża i mogę śmiało powiedzieć, że członkowie mojej rodziny mogliby się wpasować w klimat tej książki.

Polecam wam serdecznie tę książkę. Nie tylko dlatego, że poruszy ona wsz mózg do myślenia, ale dlatego, bo jak napisał John Green, jest to inteligentna książka, która zmusza do myślenia. Dajcie znać w komentarzach, co wy teraz czytacie i do następnego razu. ;)




Tytuł oryginału: We were liars
Tytuł polski: Byliśmy Łgarzami
Autor/Autorka: E.Lockhart
Data wydania: 16 Kwietnia 2015
Wydawnictwo: YA
Liczba stron: 240




12 komentarzy:

  1. Cały czas się zastanawiam czy warto ją w ogóle przeczytać. Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wolisz, ale moim zdaniem naprawdę warto.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Jedna z niewielu pozytywnych recenzji tej książki. Niestety, bo uważam że jest dobra. I warto ją przeczytać, bo tak jak napisał John Green - inteligentna. I to bardzo.
    Nie rozumiem tylu negatywnych recenzji, które pojawiają się na polskiej blogosferze. Może to wina tłumaczenia? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem ci szczerze, że ja też nie rozumiem dlaczego wszyscy hejtują tę powieść. Według mnie jest całkiem dobra.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ta książka jest genialna! A zakończenie jeszcze bardziej niesamowite!
    www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TAK!!! Kolejna osoba, której ta książka się podobała. Powinniśmy założyć jakiś club osób lubiących Byliśmy Łgarzami. Hahaha...
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę! Z Twojej recenzji wynika, że jest naprawdę genialna ;)
    Pozdrawiam ♥
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Serdecznie ci ją polecam.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Ja mam mieszane uczucia, bo książka zbiera naprawdę przeróżne recenzje. Jedni się zachwycają, a drudzy mówią, że jest przereklamowana o niczym. Ale pomimo to ciągnie mnie do niej i bardzo chętnie ją przeczytam!

    Pozdrawiam. Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo serdecznie polecam przeczytać tę książkę. Moim zdaniem naprawdę warto.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Obecnie kończę ,,Ciszę". Książka intrygująca i niezwykle tajemnicza. Możliwe,że po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)