niedziela, 28 czerwca 2015

[03] Tego Lata Stałam się Piękna by Jenny Han

Sięgnęłam po tę pozycję zraz po przeczytaniu 'Do Wszystkich Chłopców, których Kochałam' . Po tym jak byłam zachwycona tą książką byłam niemal pewna, że ta również mi się spodoba. Niestety tak się nie stało. Po tych wszystkich pochlebnych recenzjach na zagranicznym booktubie byłam zawiedziona.


Książka opowiada o nastoletniej Belly, która liczy czas w porach roku. Wszystko, co niezwykłe i magiczne przytrafia jej się między czerwcem, a sierpniem. Zima dziewczyna odlicza tygodnie dzielące ją od lata, od domku przy plaży, Susanny i - co najważniejsze - od Jeremiego i Conrada. Belly poznała ich dawno temu. Kiedyś traktowała ich jak braci, a teraz pokochałam jak chłopaków. Tego lata wszystko zaczyna się zmieniać. Czy skończy się tak jak już dawno powinno się skończyć? 

Powieść Jenny nie jest długa. Czyta się ją bardzo szybko. Poza główną fabułą są jeszcze wspomnienia, które przewijają się pomiędzy rozdziałami. Niestety w ogóle nie zżyłam się z bohaterami, co jest dla mnie raczej rzadkie. Strasznie irytowała mnie główna bohaterka i jej zachowanie. Czytając tę książkę zastanawiałam się czy naprawdę zasłużyła na miano światowego bestsellera.

Historia skupia się na życiu Belly podczas wakacji od niepamiętnych czasów. Schemat zawsze jest taki sam. Wakacje, Belly i trójka chłopaków, którzy nie chcę się z nią bawić. Jest to uciążliwe i nużące. Książka tak naprawdę nie wnosi niczego do naszego życia. Można ja spokojnie przeczytać , gdy nudzi ci się w letnie popołudnie, ponieważ dzięki tej książce nie odkryjesz niczego fascynującego. Jest to po prostu banalna i przewidywalna powieść dla nastolatek.

Jeżeli nie czytałeś jeszcze żadnej książki napisanej przez Jenny Han to radzę ci nie sięgać po tę pozycję, a zacząć od 'Do Wszystkich Chłopców, których kochałam'. Jest ona zdecydowanie lepsza niż ta książka. Nie zamierzam czytać pozostałych dwóch części serii. Polecam tę książkę tym osobom, które nie mają za bardzo co robić, a lubią czytać. Jest to pozycja nie zobowiązująca, ponieważ można ją przeczytać i o niej zapomnieć. 

Czytaliście ją już czy może mieliście zamiar? Dajcie znać w komentarzach i do następnego razu. ;)

2 komentarze:

  1. Właśnie zaczęłam ją czytać. Jestem gdzieś w połowie i w ogóle mi się ta książka nie spodobała. Chyba ją odłożę i zabiorę się za coś innego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobisz jak będziesz chciała, ale ja radzę ci ją od razu odłożyć i czytać coś innego. Książka nie jest warta czytania.
      Pozdrawiam

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)