niedziela, 24 maja 2015

[01] The Selection Series by Kiera Cass

Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Eliminacje są szansą ich życia. To dzięki nim mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Eliminacji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona. Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Americą Singer. Dla Ameriki Eliminacje to koszmar. Oznacza konieczność rozstania z Aspenem – jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie. Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, America zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić… 
~lubimyczytać.pl


Rywalki

Była to pierwsza książka, którą przeczytałam i nie była ona lekturą szkolną. Dzięki niej jestem teraz tu gdzie jestem. Dzięki Rywalkom wkroczyłam w świat , z którego nie da się już uciec.

Jeżeli chodzi o moją ocenę to z wszystkich części tej serii Rywalki podobały mi się najbardziej. Pomimo tego, że były one bardzo przewidywalne to czytałam je z zapartym tchem i po prostu nie mogłam się od nich uwolnić. Nie mogłam myśleć o niczym innym niż o wydarzeniach, które miały miejsce w tej książce. Taką powieść zawsze chciałam przeczytać, pełną pięknych sukni, przystojnego księcia i życia na zamku. To wszystko znalazłam w Rywalkach. Można by powiedzieć, że to książka stworzona specjalnie dla mnie.


Elita
Zaraz gry tylko Elita została wydana w Polsce pobiegłam do księgarni i kupiłam swój egzemplarz.Niestety miałam bardzo wysokie oczekiwania co do tej książki i niestety się zawiodłam.
Elita była częścią, która podobała mi się najmniej. Denerwowało mnie zachowanie głównej bohaterki, ponieważ była wiecznie niezdecydowana i wiecznie podejmowała głupie decyzje. Można powiedzieć, że byłam zniechęcona do niej od przeczytania już pierwszych stron. Jak pokochałam Maxona w pierwszej części tak tutaj mam ochotę go zabić za jego zachowanie. Aspen wkurzał mnie jeszcze bardziej niż w pierwszej części. Jedynym pozytywnym aspektem tej części Eliminacji jest to, że pomimo beznadziejnej fabuły książkę czyta się naprawdę szybko.


Jedyna
Co do tej części to...AAAAAAAAAAAAAA!!! Kocham tę część. Zaraz po Rywalkach jest moją ulubioną książką. 
Pomimo tego, że w Elicie było mnóstwo błędów to i tak miałam zamiar przeczytać resztę serii, aby dowiedzieć się (upewnić się czy dobrze przewidziałam) jak zakończy się bajkowa historia głównej bohaterki. Dzięki tej lekturze mogłam odpocząć od rzeczywistości i odprężyć się. Początek jest powtórką tego co miało miejsce w Elicie, ale z upływem zdań akcja zaczynała się rozwijać. Nawet mile się zaskoczyłam, gdy zauważyłam, ze moi kochani rebelianci , dla których czytałam tę książkę zostali wreszcie docenieni przez autorkę i postanowiła poświecić im trochę stron książki. Przez to wątek miłosny został zrzucony na drugi plan, co było miłą odmianą. W tym tomie możemy zobaczyć świat poza zamkiem. Mimo wszystko jestem zauroczona zakończeniem i cieszę się, że skończyła się ta seria w tym pięknym happy endowym stylu. 


Następczyni

Dwadzieścia lat później córka głównych bohaterów musi przeprowadzić swoje Eliminacje. Co?!?

Nie spodziewałam się, że autorka postanowi napisać kolejne części, lecz mile się zaskoczyłam. Ta część jest całkiem inna niż pierwsze trzy. Jestem w niej całkowicie zakochana. Niektórzy twierdzą, że denerwuje ich zachowanie głównej bohaterki, ale gdyby byli oni na jej miejscu założę się, że zachowywali by się dokładnie tak samo. Kocham tę część za to, że jest całkiem inna i opowiada nową historię z bajkowego (nie zawsze) świata.


Książę i Gwardzista

Dwie nowelki. jedna z nich opowiada o życiu Aspena na zamku, a druga o życiu Maxona przed Eliminacjami. Kocham ten pomysł.
Ta książka pomimo tego, że cieniutka to jest moją ulubioną razem z Jedyną i Rywalkami. Historie opowiedziane z perspektywy mężczyzn są czymś całkiem innym niż wszystkie części Rywalek. Są te dwie nowelki małą odskocznią od tego co działo się podczas eliminacji. Aspen opowiada ożyciu jako Gwardzista, a Maxon opowiada jak wyglądały przygotowania do Eliminacji. Są to bardzo interesujące historie, które dają zupełnie inny kąt widzenia na Eliminacje i życie Aspena i Maxona.



Wszystkie części tej serii są na swój sposób niesamowite i jestem wdzięczna autorce, że postanowiła stworzyć tak niesamowitych bohaterów i tak niesamowicie wykreowany świat zamknięty w kilku książkach.

Moja ocena dla poszczególnych części:
Rywalki 5/5
Elita 3/5
Jedyna  4/5
Następczyni 5/5
Książę i Gwardzista  4/5

2 komentarze:

  1. Kocham tę serię. Dostałam wszystkie książki z tej serii na urodziny w marcu i w kwietniu przeczytałam je wszystkie. Są po prostu genialne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak masz racje. Kiera Cass pisze genialnie. Zazdroszczę , że dostałaś wszystkie książki na urodziny. Ja kupowałam każdą po kolei jak tylko ukazywały się na rynku wydawniczym.
      Pozdrawiam!

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/aś mój post to proszę, zostaw komentarz.
Wasze komentarze motywują do regularnego pisania postów.
Staram się odpisywać na każdy komentarz, a jeżeli prowadzisz bloga to zostaw link do niego, a na pewno zajrzę do ciebie, zostawię komentarz, a może nawet zaobserwuję. ;)